لليوم الثاني.. استمرار فعاليات ندوة مهارات الحوار بين الثقافات
كتب/عمرو نجيب http://www.hawer.org/cairoevent.php
تستمر فعاليات ندوة مهارات الحوار بين الثقافات في يومها الثاني , حيث يناقش المشاركين المفاهيم و القضايا الرئيسية المتعلقة بمهارات الحوار بين الثقافات و كيفية تعليم و نقل هذه المهارات الي الشباب في الجامعات .
يدير الندوة مستشار اليونسكو الدكتور سليم الصايغ الذي قال ان الثقافة ليست بحالة جامدة بل هي ذات عناصر متحركة و انه ليس هناك من حتمية ثقافية , و دور الجامعات يكمن في تمكين الطلاب انطلاقا من المشترك و ليس المختلف و تقديم فرصة الحق بالبلوغ الي الاخر و حماية التعبيرلبناء مشترك .
http://www.hawer.org/cairoevent.php
UNESCO/KAICIID Conference on GCE in CAIRO - 14,15 April 2015
Introduction
Global citizenship education (GCE) is one of the strategic areas of work for UNESCO’s Education Programme (2014-2017) and one of the three priorities of the UN Secretary-General’s Global Education First Initiative (GEFI) launched in September 2012. GCE equips learners of all ages with those values, knowledge and skills that are based on and instill respect for human rights, social justice, diversity, gender equality and environmental sustainability and that empower learners to be responsible global citizens. GCE gives learners the competencies and opportunity to realize their rights and obligations to promote a better world and future for all.
تستمر فعاليات ندوة مهارات الحوار بين الثقافات في يومها الثاني , حيث يناقش المشاركين المفاهيم و القضايا الرئيسية المتعلقة بمهارات الحوار بين الثقافات و كيفية تعليم و نقل هذه المهارات الي الشباب في الجامعات .
يدير الندوة مستشار اليونسكو الدكتور سليم الصايغ الذي قال ان الثقافة ليست بحالة جامدة بل هي ذات عناصر متحركة و انه ليس هناك من حتمية ثقافية , و دور الجامعات يكمن في تمكين الطلاب انطلاقا من المشترك و ليس المختلف و تقديم فرصة الحق بالبلوغ الي الاخر و حماية التعبيرلبناء مشترك .
http://www.hawer.org/cairoevent.php
UNESCO/KAICIID Conference on GCE in CAIRO - 14,15 April 2015
Introduction
Global citizenship education (GCE) is one of the strategic areas of work for UNESCO’s Education Programme (2014-2017) and one of the three priorities of the UN Secretary-General’s Global Education First Initiative (GEFI) launched in September 2012. GCE equips learners of all ages with those values, knowledge and skills that are based on and instill respect for human rights, social justice, diversity, gender equality and environmental sustainability and that empower learners to be responsible global citizens. GCE gives learners the competencies and opportunity to realize their rights and obligations to promote a better world and future for all.
Aspects of GCE are already being addressed by some national educational systems, and supported by various development partners around the world. Within UNESCO, elements of GCE have been promoted through education for peace & human rights, intercultural education and education for sustainable development as well as health education and the Organization’s work on youth engagement and a culture of peace.
Building on the experience of these programmes and the growing global call for more and better global citizenship education, UNESCO is taking the technical leadership and overall coordination of initiatives related to global citizenship education, especially in the context of the Global Education First Initiative. UNESCO Beirut Office (UBO) will be working in parallel to finalize and disseminate a regional framework for GCE that refers to UNESCO’s understanding of GCE and builds on: a) the UNESCO previous work in this field; and b) latest research and initiatives that took place in the Arab region.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire